Starten met e-Learning doe je niet van de ene dag op de andere, je denkt er toch best even over na. Hieronder vind je 10 vragen, waarbij je telkens een score van 0 tot en met 3 kan geven. Is jouw organisatie er klaar voor?

0 = We hebben bij deze vraag eigenlijk nog niet echt stil gestaan
1 = We hebben dit item behandeld en ons antwoord is duidelijk een ‘Neen’
2 = We hebben dit item behandeld en ons antwoord is noch ja, noch neen.
3 = We hebben dit item behandeld en ons antwoord is duidelijk een ‘Ja’.

 

1. Staat je organisatie open voor nieuwe leertechnologieën?

2. Heb je consensus over de te gebruiken technologieën?

3. Past je e-Learning aanpak binnen je globale L&D-strategie?

4. Komen de technologieën tegemoet aan de wensen van de eindgebruiker?

5. Zijn de verwachtingen omtrent e-Learning duidelijk?

6. Heb je de kritische factoren omtrent e-Learning gedefinieerd?

7. Zijn de aangeboden (of aan te bieden) e-Learning modules relevant voor de eindgebruikers?

8. Zullen de eindgebruikers de nodige tijd en middelen krijgen om aan de slag te gaan?

9. Hebben de eindgebruikers de mogelijkheid om het geleerde nadien in de praktijk om te zetten?

10 . Heb je bepaald hoe het succes van je e-Learning trajecten gemeten zal worden?

Globale score

Je eindscore ligt tussen de 0 en de 30. Hieronder vind je een klein beetje advies van onzentwege met tevens geheel vrijblijvend wat suggesties qua break-out sessies op ons event die je zeker verder kunnen helpen.

 

0 – 19                     Even een kleine time-out in jullie beslissingsproces, de koppen bijeen steken en nog wat extra informatie inwinnen. Er zijn duidelijk nog een aantal vragen die een antwoord verdienen en zoals je weet: haast en spoed is zelden goed. Het zou immers jammer zijn om te snel van start te willen gaan en enkele logische stappen in het proces over te slaan.

Te overwegen sessies: Een compleet en geïntegreerd L(C)MS? Het bestaat! – Het nieuwe werken en impact op leren – 3 e-Learning cases op eigen (klanten)wijze – Zo maak ik online leren een succes in mijn organisatie – LMS-trends – (Self-)Assessment als hulp bij accreditatie

 

20 – 25                   Het is duidelijk dat je over de meeste vragen al gebrainstormd hebt, maar dat er nog enkele knopen ontward dienen te worden. Behoud zeker de goede punten in jullie verhaal, maar sta toch nog even stil bij de minder sterke punten. Je wilt geen overhaast werk, maar je zit wat ons betreft op de goede weg.

Te overwegen sessies: Van rapid e-Learning tot e-Learning in the cloud – Het nieuwe werken en impact op leren – Zo maak ik online leren een succes in mijn organisatie – Certificaten, de diploma’s van morgen – LMS-trends

 

26 – 30                   Je zit overduidelijk op het goede spoor en over alle vragen heb je een duidelijke mening. Ook de meest cruciale aspecten lijken wat ons betreft behandeld te zijn. Keep up the good work!

Te overwegen sessies: Mobile Instruction Management – Hoe 3D-tech en serious game je leerbeleid kunnen boosten – Leren wordt beleven dankzij uitdagende scenario’s – Sparker, een ‘phygical’ applicatie – Immersive learning – Certificaten, de diploma’s van morgen